lördag 21 januari 2012

Långhelg på Blåsut

En lugn och lång helg på Blåsut. I längden tycker jag faktiskt inte att det är så roligt att hänga själv i en lägenhet med en tenta att plugga inför, så i torsdags packade jag ihop lite saker och stack hem till gamla Blåsut.

Känns alltid skönt att kunna tentaplugga i köket, det finns alltid någon att prata med. Antingen mamma, Magda, (ibland Maria) eller dagbarnen. Stor variation, både vad gäller personer och samtalsämnen.

Jag har en semla som väntar på mig i kylskåpet. Nämnde detta för Susan idag på jobbet, hon blev nog rätt sugen. Köpte hon en semla or not?

Magda och Maria befinner sig just nu i Gbg på någon slags prova-på-dans-pass-grej. Undrar vad de tycker om det? Maria visade mig ett move från sitt zumbapass. Hahahaha, herregud! Den där låten också. Lite galnare än Bollywood-stuket skulle jag vilja påstå. "Alla blir som vilda på passet", sa Maria.

Imorgon kommer Johannes hem! Att jag alltid ska sakna honom så förbannat mycket, typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar