onsdag 25 januari 2012

Mera bastu & mer sallad.

Idag känns det som att jag har gjort tre saker: pluggat, tränat och lagat mat.

Pluggandet gick lite trögt, som sig bör i början av ett tentapluggande. Nu är det alltså dags för tenta nummer två och alltid måste jag planera hur jag ska lägga upp det, för det viktigaste av allt just nu är att få med så mycket som möjligt på en vecka.

Träning också. En blandning av en del löpning, en del arm/mage, en del knän och en del rumpa. Avslutningen blev en stund i bastun. Ååååh så gött! Varför bastar man inte varje gång man tränar? Som den gången jag och Johannes relaxade med bastu och bubbelpool, så jäkla gött. Att få sätta sig en stund, vara tyst, andas och känna sig nöjd. Bra grej!

Maten blev inte så avancerad, men det blev gött och ganska nyttigt (tror jag?). En slags "sallad" gjord på dinkelvete, lite stekt bacon, körsbärstomater, blandsallad, olivolja, salt, peppar och en skvätt vit balsamvinäger. Vet dock inte om det får kallas sallad när det innehåller kött? Gött som sagt.

Masterchef går i bakgrunden. Måste faktiskt medge att det är helt okej att kolla på, jag följer det inte på något sätt, men inte dumt. Per Morberg alltså, gillar honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar