onsdag 28 mars 2012

Rudolf med röda...

...mulen! Det är ungefär så jag har känt mig sedan i förrgår. Självförvållat givetvis. Visst, jag har inga jätteproblem med min hy, förutom när den är väldigt torr, men när något dyker upp kan jag helt enkelt inte hejda mig.

För inte så längesedan hade jag en röd prick på näsan som efter några dagar försvann och allt återgick till det normala -trodde jag tills för två dagar sedan. Jag hade precis tvättat ansiktet, redo att smörja in mig med en skön kräm, då jag känner en ojämnhet på nästippen. Jovisst, det är precis på samma ställe jag hade den röda pricken. Inget syntes, men min nästipp kändes inte helt slät, dvs inte okej. I det läget tänkte jag "Okej, på lördag är det jubileumsfest. Tänk noga innan du gör något, det är inget som syns, men skulle du å andra sidan börja pilla på det..." För sent! Sån är jag, att strunta i något som irriterar mig finns inte i min värld. Kanske inte den bästa egenskapen hos mig, men men. Nu är min nästipp röd och det ser ut som att den har blivit slipad med sandpapper. Jag tror dock att det ska gå över till lördag, och hoppas även att den återigen blir slät, för skulle jag känna av den där pricken - ja, då blir jag nog arg.

Jag måste även påpeka att jag förra veckan köpte en ny mascara. Självklart blev det Lancome, men jag bestämde mig för att prova "Baby Doll"-effekten. Kan inte påstå att jag är särskilt nöjd med den tyvärr. En annan Lancome-relaterad sak är att jag mailade deras kundtjänst, något jag borde ha gjort för längesedan. Jag undrar och undrar VARFÖR de slutade sälja den bästa mascaran som jag stött på. Lancome Fatale. En triangelformad gummiborste som gav otrolig volym och längd, helt enkelt perfekt. Tråkigt nog har jag inte fått svar på min fråga ännu, still waiting...

Kortet är taget från nyårsfirandet 2007. Långa fransar eller hur? The work of Lancome Fatale.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar