torsdag 28 juni 2012

Det tråkigaste med att resa...

...är att packa! Ååååh vad jag avskyr att packa. Det är inte så krångligt när packningen väl har börjat, men tanken på att alla kläder kommer ta upp all plats på sängen är inte särskilt lockande.

Eftermiddagen började inte så bra heller. Jag skulle skicka tillbaka ett paket från TopShop, men tydligen funkade inte det på Ica Maxi's postkontor. Jag handlade lite småsaker, bl.a 3 små chokladbitar för tio spänn. Som om jag kände på mig att jag skulle missa bussen och tröstäta chokladen! Mycket riktigt missade jag bussen precis.

Väl framme på torget kunde jag inte skicka paketet från torgkiosken heller, så jag fick gå hem med ett humör som började bli sämre. Väl hemma börjar jag söka på google vilket företag det är som levererar ut TopShop-paket här i Sverige, tydligen var det därför det blev problem. Efter en stund, och ett samtal till TopShop i Gbg, beslutade jag mig för att göra ett sista försök på Ica inne i stan. Det funkade ju hur bra som helst! Visst, jag fick betala 280 kr för att skicka iväg paketet, men nu har jag även en garanti om paketet skulle komma bort. Det är nästan så att man blir mer irriterad när det går så lätt sista försöket, tänk om jag hade provat med det direkt? Jag hade lätt sparat åtminstone 30 minuter och räddat mitt humör.

För en halvtimme sedan började en film om att göra listor, är det en hint om att jag ska göra en lista över vad jag ska packa ner? Jag brukar ju faktiskt göra det, men jag funderar på att bara slänga ner alla sommarkläder som får plats?

Det är så lätt att bara sitta kvar i soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar