söndag 24 juni 2012

Midsommarhelgen

Precis när vi blev hämtade av Peter på bryggan i Lysekil kom även regnet. Typiskt att jag och Johannes skulle ta med oss dåligt väder, tänkte jag då. Faktum var att vädret inte blev så pjåkigt ändå, trots alla prognoser om mardrömsväder. Visst, det regnade ett antal gånger under kvällen (och då verkligen öste det ner) men utöver det var vädret ganska varmt och skönt, inte för blåsigt heller för den delen.

Jag och Johannes fick sova i Peters båt för andra året i rad. I år böljade dock inte havet lika mycket, vilket uppskattades av mig. Förra året gungade det lite väl mycket, både under natten när vi sov och dagen efter i mitt huvud.

Midsommardagen var som vanligt jättesoligt, vilket är helt otroligt! Brände mig faktiskt en aning eftersom jag inte hade något solskydd, men vem hade kunnat ana OK väder? Nästa år firar vi midsommar dagen efter då det verkar vara solgaranti varje år!

På eftermiddagen drog vi vidare till Göteborg för att hänga lite grann med Daniel och Johanna. Efter ett glas rosé gick vi till La Bouffe, där jag för första gången provade sniglar! Det var Johanna som hade beställt den förrätten och jag vågade smaka på en halv ugnsgratinerad snigel. Det smakade ungefär som svamp med mängder av vitlök. En efterrätt blev det också, Crème Brûlée, så gott! Kvällen avslutades på Tullen där jag höll på att blinka/somna och fick i mig endast en halv öl. Jag kan verkligen inte go back när jag väl är trött, fungerar aldrig.

Nu ikväll är jag mest nöjd över att få kunna sova i vår egna säng, anledningen till att jag fortfarande är uppe är pga att jag ville ladda upp lite foton för framkallning, men det misslyckas gång på gång! Varför?! Första gången jag försökte ladda upp slutade laddningen helt plötsligt. Andra gången lyckades jag ladda upp för många kort (dubbletter) så jag orkade därmed inte ta bort kort manuellt, så jag försökte mig på det igen. Nu har det stannat efter mindre än hälften av korten?! Jag blir så trött på det. Det var den största anledningen till att jag orkade uppdatera så här sent!

Nu orkar jag inte med det mer, t.o.m Johannes har hunnit komma hem och lägga sig före mig. Ååh! Foton från helgen lägger jag upp imorgon.

1 kommentar: