torsdag 14 juni 2012

Midsommarsill

Har precis ätit midsommarsillen, den från Abba. Gott med sill, men det hade varit ännu godare med färskpotatis till. På tal om sill så är det snart dags för midsommarfesten och då är det jag och Johannes som står för sillen i vanlig ordning. Det gillar jag. Förutom att lägga in den vanliga sillen som jag har gjort det senaste (med ingefära, koriander, vitlök och chili) så hade jag tänkt göra ytterligare en egen variant. Nåja, inte en egen såklart, receptet är från recept.nu. Jag har nog bestämt mig för att göra en Dijon- och pepparrotssill, kan nog bli gött.

Okej, det har gått många dagar, allt för många dagar för att nämna alla i detalj. Så här är en kort resumé:

- Kandidatexamen: Ja, det var väl inte så svårt att missa. Jag KAN ha uppdaterat min status på Facebook någon gång för mycket.

- Beach Volley och Corona Summerparty: Volleybollen var som vanligt rolig, trist väder på förmiddagen (då vi hade vårt gruppspel). Efter förlusten i åttondelsfinalen blev det grill hemma på Blåsut, oväntat nog blev det balkanmusik. Bra drag! Något mindre bra var att jag förmodligen tappade mitt armband under kvällen, men jag tror fortfarande att det är hemma någonstans. Kan ju intala mig.

- Spelning på studentbalen i Vänersborg: Alltid kul! I år var studenterna jättelugna, vi blev alla lite förvånade över detta. Under soundchecket med Viktor Steners valsorkester hann vi även riva av två Vrat na Vrat hits! Fy fan vad kul det är alltså! Mer Vrat na Vrat!

Det var faktiskt inte så svårt att sammanfatta det där. Visserligen så har jag uteslutit en del saker, men vem orkar läsa det? Foton är roligare att titta på.


Jag, Maria & baba Mira


Jag & baba

Mor & dotter

Hemma hos pappa...

Så pass kallt att Maria har på sig en kofta (!)

En kossa spatserar hemma hos mormor.
Nästan som på zoo. Maria passar på att klappa.

En skön kväll med lite brudar.

Kopparn it is.

Consoul drar igång festen i Festsalen!

Det var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar