måndag 18 juni 2012

Solsken på fredag, tack!

För en liten stund sedan blev jag färdig med midsommarsillen. Helt ärligt så vet jag inte vilken som blev godare?! Såå gött med sill! Dijon- & pepparrotssillen blev ruskigt god, men ingefära/chili-sillen är ju så himla fräsch.


Mycket fin sill.

Snart är det dags för den mest (o)förutsägbara dagen vad gäller väder. Det ser inte särskilt lovande ut inför midsommar om yr.no har rätt. Jag får helt enkelt börja rota i mina vinterkläder, eller åtminstone ta med en varm jacka. Jag är inte särskilt intresserad av att dricka kall dryck när jag fryser - alltså måste det bli varma kläder!

Ja, så här ser det alltså ut. Grått, regnigt och blåsigt! Worst case scenario. Kom igen, EN sol iallafall!

Jag måste lägga mig snart, är så jäkla trött och sova är nästan det bästa som finns. Går inte att säga för många gånger. Inatt kunde jag knappt andas på grund av min dröm. När man i sömnen blir så ansträngd och spänd, att andningen blir svår på något sätt. Nu när jag kommer berätta vad jag drömde så kommer det knappast låta så breath taking, men på något sätt var det en väldigt väldigt jobbig dröm. Hur som helst, jag drömde att Johannes hade ljugit för mig, han hade rökt bakom min rygg ända sedan vi blev tillsammans. Denna lögn var för mig så svår att ta. Jag blev jättearg och minns att jag skrek och var så upprörd att jag fick svårt att andas. Ungefär som att prata ut all luft som finns inombords. Återigen, det var en DRÖM och inte en så farlig sådan, konstigt hur man påverkas av saker.

Jag hittade lite andra foton i min iphone...

Söndagen efter en helg i Gbg. Skate på Liseberg. Här, en fika innan hemfärd.

Mitt hår var väldigt rakt den dagen. Å andra sidan är det väldigt rakt överhuvudtaget nuförtiden...

Vi har ingen mikro så jag fick poppa popcorn i kastrull, old school style. Detta var något jag aldrig gjort tidigare, så det resulterade i att locket lyfte!

Nu räcker det för idag. Snart kan jag lägga mig i sängen o sprattla med benen mellan de kalla lakanen - Bästa känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar