torsdag 12 juli 2012

Bra deal?

När jag kom hem såg jag att något från ELLE hade kommit med posten, inget fancy alltså... Eftersom jag tidigare har prenumererat på ELLE brukar det komma en hel del erbjudanden i hopp om att jag ska börja prenumerera igen, och nu funderar jag på det. Det här ser väl inte så dumt ut: 6 st nummer, shower gel, body butter och skrubbhandskar från Body Shop för 149 spänn! Jag tycker det inte är farligt, trots att jag stundtals (eller oftare) kan tycka att tidningen är ganska enformig.





Igår läste jag på antagning.se att beskedet skulle publiceras 12.00 idag, självklart ändrade de tiden. Så vid 13.00 idag försökte jag ett antal gånger att logga in på sidan för att se om jag hade blivit antagen, och sjääälvklart dyker detta upp. Det slår aldrig fel.



Hur som helst, en timme senare såg jag att jag hade blivit antagen till magisterkurserna! Det betyder att det blir ett år till för the awesome duo. Ska bli riktigt kul att plugga ett sista år med Elina!

Istället för att sitta här borde jag packa upp resterna från semestern. Visst, det smutsiga är tvättat men mycket annat smått är fortfarande kvar i väskorna. Hm, nu när jag tänker efter så kan det vara dags för en storstädning här hemma snart?

De där tabletterna jag nämnde som skulle vara bra mot svullnader, jag hittade dem och utgångsdatumet har inte passerat! Så nu i eftermiddags tog jag en tablett, inte så farligt som jag trodde faktiskt, kan jämföras med känslan efter att man har kissat för första gången efter ett antal öl. Som en förfest fast minus alkoholen. Foten är inte så svullen just nu men det ska bli intressant att se om även min högerfot blir lite mer som jag minns att den var för några år sedan. Jädra fötter.

Igår blev det en riktigt trevlig, men regnig fika med Alex, Anna och Hanna! Som vanligt var det kul att träffa dem. Helt plötsligt under fikan dimper en måsskit ner på bordet -tuuuuur att den landade där. Pjuh! Undrar hur vanligt det är att få fågelskit på sig? Tror att jag någon gång fick det på en kjolkant eller något. Imorgon lär jag väl få en på huvudet bara för att jag skriver om det.

Kanske dags att äta nu? Förresten, jag har fått mitt första gråa hårstrå! Maria upptäckte det när vi var i Serbien. Faktum är att det var ganska fint och silvergrått, inte alls grovt och sprött. Får jag silvergrått fint hår när jag blir gammal kommer jag att vara nöjd...

***

Förresten, jag beställde ELLE-tidningarna och det visade sig att jag fick välja en frivillig tidning tack vare att jag gjorde en onlinebeställning! ELLE Mat&Vin coming up som bonus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar