torsdag 26 juli 2012

Helgkänsla i flera bemärkelser!

Igår blev vi bjudna på grillad mat och kvällens masterchef var Daniel Rämje. Han skötte allt mycket fint, och ååh vad jag älskar halloumi! Det sköna gänget, "nästan alla", bestod av mig, Johannes, Daniel, Johanna, Ragnhild och Christer. Bara Oscar saknades. En rolig kommentar kom från Ragnhild när vi skålade "Det är så roligt att ni alla är här och att vi är samlade" (något sånt) men faktum var ju inte att alla var samlade, en viss Oscar saknades. Hur som helst, en mycket trevlig kväll med god mat, gott sällskap och gött väder och Oscar återfann vi senare i Johannes gamla fotoalbum... Gud vad jag skrattade åt Rämjebröderna! Den ene i permanentat hår, den andre med snusnäsduk a.k.a "a pirate" och den tredje med samma smile som alltid. Det var rooooligt :)


Masterchef Daniel fixar grillspetten. Jag fick bra utsikt över trädgården! Så fort jag ser fina trädgårdar längtar jag
efter min egen framtida trädgård. Kommer bli sååå fin!


Den andra helgkänslan infann sig imorse! Jag och Maria kom samtidigt till jobbet vid 7.30 och jag märkte direkt att Maria var tröttare än vanligt. Ni vet den där helgkänslan "dagen efter", dagen-efter-känslan då man är bakis... Precis som Maria var! Hon hade svängt förbi McDonald's of course och köpt med sig en Cappuccino även till mig, jag blev glad :) Himla nice.

God morgon och Skål! Hon ser inte så farligt bakfull ut, mest skön... Jag däremot, pigg och sååå fräsch!?

Detta är vanligtvis en god kombo. Visserligen var klockan alldeles för tidigt för en bit choklad till kaffet,
och dessutom har jag nästan tröttnat på denna goda smak. Måste avvänja mig lite grann tror jag.

Äntligen har vi köpt äggkoppar! Fina äggkoppar dessutom med en söt skål.
Allt från Gräddelin, älskar den butiken!


Helgkänsla nummer tre bestod av en skön stund ute i det förvånansvärt fina vädret. Lite öl på det också gjorde kvällen innan London extra skön. Måste få lite semesterkänsla i tillvaron trots att man inte har semester, eller hur?!

Så här gött var det.


Innan vi drog till Bishop's Arms hann jag hämta ut ett paket till mig på posten. Det var inget mindre än den gåvan som följde med min prenumeration på ELLE. Body Shop-prylar only for me!


Aloe body butter, go kräm men luktade inte så mycket dessvärre. En shower gel med doft av Lemon & Thyme
som luktade riktigt fräscht, kommer användas så fort jag har gjort slut på nuvarande julklapps-shower gel jag fick av Magda. Skrubbhandskar funkar ALLTID!

Nu ska jag se över min lilla packning. Inte så många dagar att packa inför men trots det kan beslutsångesten träda fram.

Imorgon blir det definitivt helgkänsla. London here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar