måndag 30 juli 2012

Hemma igen!

Efter en skön helg i London är vi hemma igen och imorse var jag tröttare än någonsin!

Inatt blev vi hämtade av Maria på Landvetter och åkte straight to Kungälv där vi snabbt somnade i soffan. Imorse åkte vi mot Trollhättan och Junkyard strax innan sju och herregud vad trött jag var. Idag blev det därmed en ganska tuff dag på jobbet.

Några avslutande Londonbilder kommer här.

God frukost med lite bagel, croissant och mintté. Josephine fick den fina fruktdekorerade yoghurten. 

Finally! Sist gång vi skulle köpa cupcakes på det här stället var det stängt, men nu var det öppet :)
Johannes fick en mini och jag köpte en sån stor till vänster med smak av Caramel&Daim. Gött.

En pizza och en öl på The Landsdowne. Förutom pappas pizzor från "Pizzeria Palma"
 så måste detta vara en av de bästa. Mozzarella, taleggio, svamp och timjan. Gööött.
Efter lite regn var gräset ganska blött, så det blev inget häng i Primrose Hill den här gången. Några minuter efter de
här korten började det spöregna, lagom till avresan mot flygplatsen. 

Det blev lite shopping också, två fina billiga klänningar från marknaden i Camden, ett tidningsställ, lite presenter till mamma, Maria och Magda (som jag GLÖMDE hos Joel och Josephine - typiskt) och en primer från Benefit. Tror det var allt..? Hur som helst så är jag nyfiken på hur bra primern är, har varit sugen på att prova den sedan vi bodde i Barcelona.

Var precis inne på Primrose Bakery's hemsida och tittade lite grann - lovely! Såg också att de har en app med över 70 cupcakes-recept för 28 kronor, är det värt att köpa kanske? Kika in här: http://www.primrosebakery.org.uk/

Denna eller nästa vecka ska jag och mamma plantera om blommor! Omplantering är något jag aldrig gjort innan så ska bli kul att se hur mycket bättre blommorna mår efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar