fredag 17 augusti 2012

En ledig fredag!

Mycket fin kväll igår med Marie måste jag inleda med. Eftersom vi båda är lediga idag passade det utmärkt att ha en tjejkväll igår! Så jäkla gött var det :) Härligt sällskap, gott vin, god mat och en bra film. Det var ju inte heller vilken film som helst vi tittade på, valet kändes ganska självklart redan från början - Sex and the City! Den här versionen vi tittade på bjöd också på lite överraskningar, nya scener! När vi väl upptäckte det var vi tvungna att spola tillbaka (säger man "spola"?) och se det igen. Jag pratar om den scenen när Carrie ska flytta ut från sin lägenhet och provar ut gamla kläder och de andra räcker upp lappar där det står Take/Toss på. Det är en extended scene! Det var lite kul att se.

Under filmens gång blev det självklart lite annat också, lite vin-sippande, tjöt, sneglande på tv:n, mat, choklad... Bara bra saker helt enkelt!

Imorse var jag helt utvilad när jag vaknade. Några timmar efter frukost träffade jag Marie och vi stack iväg på ett Marie&Betti-pass. En sån bra start på den här lediga fredagen! Jag är mer än nöjd :)




Den där chokladen var fruktansvärt god! Mörk choklad med tryffelfyllning, aaah :) Maten var också en hit, parmainlindad kyckling med balsamvinägersås och en sallad vid sidan. Riktigt riktigt gott var det, hämtade receptet från Arla. Rekommenderas starkt! Vinet som Marie hade valt ut var också väldigt gott,Trio från Chile med tre olika druvor.



Tummen upp för träningen! Bättre väder kunde det inte bli för en liten joggingrunda och övningar. Det får bli en repris på detta snart.


Här är min nya fina lampskärm! Innan hade vi en gammal beige liten lampskärm som jag inte kände så mycket för. Tänk vad en sån här liten förändring gör mycket. Ska nog fixa så att jag har en likadan lampa till i fönstret bredvid!

Nu måste jag skynda mig. Om en liten stund ska jag iväg till Blåsut, måste packa ned lite kläder inför helgen (jepp, mycket häng på Blåsut denna vecka!) och föna håret. I eftermiddag ska vi fika med pappa också, var är bästa fikastället i Vänersborg? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar