lördag 8 september 2012

Helgen hittills...

Många nya intryck har jag fått den senaste veckan, yes jag pratar om ekonomistyrning på Handels. En hel del nya ansikten såklart men även några gamla bekanta från Högskolan Väst (ja, faktiskt!). Kursen började ganska rakt på, vi fick veta att det var en hop med case som ska lösas under kursens gång med rapporter och redovisning därtill. Första caset är "under construction" och jag hoppas, hoppas att det blir bra! Hade varit intressant att veta hur resten av klassen känner sig. Tur att jag och Elina har varandra i den här "röran" tills man har anpassat sig till allt ;)

Men så kom helgen, äntligen! Fredagen spenderades på kontoret halva dagen och med caset resten av eftermiddagen/in på kvällen. Därefter blev det en effektiv träning för att ge mig själv en energikick. När jag kom hem hade Johannes nästan gjort färdigt kvällens middag. Riktigt lyckad Guinness-gryta med rotfrukter till! Den var svart som tjära (Johannes egna ord), men gooood. En perfekt hösträtt! Efter det hann jag bara smutta på en öl och ta en bit choklad innan jag (och Johannes!) somnade i soffan.




Efter en höstrensning i garderoben, en välbehövlig sådan, var det dags att förbereda något som jag har velat göra ända sedan jag och Johannes blev ihop - nämligen en picknick! Det blev hönökaka med salami, brie och lite sallad och varm O'boy. Hur gott är inte det när man sitter ute och picknickar?






Vi satte oss nere vid slussarna i Gamle Dal. Fint som alltid, men lite väl blåsigt var det idag. Precis när vi började äta på mackorna fick vi sällskap av två änder som cirkulerade hos oss under hela picknicken. Självklart matade vi dem med lite left-overs.

Riktigt nöjd över dagen som bara har varit helmysig. När vi kom hem kikade vi på Ensam Hemma som gick på 4an, men är det inte liiiiiite väl tidigt att visa julfilmer? Visst, jag älskar julen och allt som hör till (och har förvisso inget emot att titta på en julfilm i september, haha) men det är ju faktiskt lite märkligt. Nåja, det är väl bara att acceptera att sommaren är förbi "på riktigt" och att man kan förvänta sig julfilmer på tv från och med idag.

Vi fortsatte på den sköna lördagskänslan och beställde sushi, m-m-mmm. Nu blir det en snabb dusch och senare ikväll ska vi äntligen se The Dark Knight Rises på bio! Sista kvällen de visar den på bio.

Good evening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar