onsdag 26 september 2012

Läsning hela dagen lång.

Idag har jag suttit och läst flera artiklar om "target costing" och ett kapitel om "levers of control" och kan konstatera att min hjärna nu känns överkokt. Självklart kan man vara effektiv i sin läsning, och det har jag varit, men det är möjligt till en viss gräns då fokus tenderar att vandra åt andra håll - vilket är anledningen till att jag pausar och skriver ett inlägg! Intressant läsning måste jag tillägga, men att matas in med så mycket information blir i slutändan bara jobbigt.

Nu återstår bara en artikel kvar att läsa och det är en artikel skriven av Porter. Ska bara hitta den sista motivationen innan jag sätter igång. Efter det orkar jag nog inte mer... Imorgon vankas det tentaplugg hemma hos Elina och det ska vi spetsa med lite härligt tjejmys på kvällen med god mat och kanske en filmrulle?? Det är så himla skönt att kunna plugga med en vän, blir så mycket roligare då!

Ikväll ska jag och Johannes anstränga oss och laga lite mat. Planerna gick från bio, music quiz, och Liverpoolmatch men slutade med att bli en hemmakväll med mat. I Hemmets Journal hittade jag minsann flera goda tips på bra vardagsrecept, så ikväll ska vi göra en höstig paprikasoppa med kryddiga korvslantar i - hur gött låter inte det?

Jag måste även be om ursäkt för mitt konstanta Instagrammande, men jag KAN INTE hjälpa det :) Egentligen borde jag väl inte be om ursäkt, själv tycker jag att det är kul med updates (då får jag något att göra när jag sitter på tåget och har tråkigt).

Hade även en mycket trevlig fika med Viktor, Pär och Max igår. Snart ska det bli ett revival av Vrat Na Vrat! Det känns som att det verkligen är på gång, suget finns där men något som inte finns är visserligen Mats. Why Mats?! Jag är i vilket fall riktigt sugen på Vrat Na Vrat, så ni där ute som har gigs att erbjuda - hör av er!

Här kommer mitt tidsfördriv i form av bilder:

Le Pain Francais, inte dumt...

Den blicken har han övat på framför spegeln...

... han med!


Jag hade lätt kunnat smälla i mig tio stycken macarons, minst! 

Innan jag satte mig på tåget köpte jag en hårmunk och två par örhängen. Ett par uggleörhängen och ett par i trä, formade som stora huggtänder typ.

Mockaskor jag fick av Magda. Fick så himla mycket fint av henne. Hon är snäll hon, den där Magda.

Nuuu är det dags för mig att naila den sista artikeln och sen räcker det.

2 kommentarer:

  1. Åh där vill jag också fika ngn gång, ser riktigt mysigt ut!!:-)

    Jag gillar din instagram uppdatering!!! :D

    Vi får höras snart!! Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen supermysigt, dit vill jag tillbaka och fika :) Kanske vi kan styra upp?
      I know, mina ppdateringar på instagram finns det inget stopp på, hahah!

      Radera