måndag 17 september 2012

Värsta starten på morgonen..!

Inte nog med att jag var supertrött imorse och knappt orkade öppna ögonen var det mörkt och regnigt ute. Jepp, nu kan vi alla glömma ljusa mornar med fint väder.

Trött som jag var orkade jag ändå äta en bra frukost, har ätit mig igenom ett helt müslipaket den senaste veckan, müsli varje morgon känns jätterätt för mig ;) Med en klick sylt of course, det blir alldeles för nyttigt med bara naturell yoghurt och müsli.

Hur som helst, tillbaka till morgonen. Det regnade som sagt och regnet tycktes öka i styrka hela tiden. Jag blev osäker på hur jag skulle göra med all skolpackning - cykel eller inte? Stövlar eller inte? Visst, jag kanske borde ha tagit på mig stövlar men det brukar bli väldigt bökigt att ha dem på sig en hel dag så jag struntade i dem.

Jag började med att leda cykeln och balansera den överfulla cykelkorgen tillsammans med min tunga axelremsväska, och paraplyet jag höll i höger hand. Många saker på en gång. Regnet forsade på gatorna och jag blev blöt efter bara några minuter trots paraply.

Efter ytterligare några jobbiga minuter beslutade jag mig för att cykla sista biten till tåget. Fy fan! Skitsvårt att komma upp på cykeln, hade dålig koll på paraplyet och när jag satte mig på sadeln upptäckte jag att jag knappt nådde ner till pedalerna! Yes, Johannes hade använt cykeln och höjt sadeln...

Orkade dock inte göra något åt saken utan cyklade på och kom fram helskinnad -men TOTALT blöt.

Jag gjorde nu en kort historia lång, men för mig var morgonen en oändlig pina! Har varit frusen hela dagen pga det här.

Förresten, jag har äntligen bokat en klipptid! Sist gång jag klippte mig var någon dag innan nyårsafton så håret skriker praktiskt taget efter en uppfräschning. Lördagen den 29e smäller det :)

Här kommer några guldkorn från sommaren som mamma hade mms:at för ett tag sedan.. Kolla in Johannes och baba (mormor) och mig i bakgrunden, hehe, lovely!! På semestern hade vi även tävling i att spotta plommonkärnor, ta löprundor i stekande värme med hemmagjorda pannband, underhålla oss med att låta hundar köra traktorer... - that's what we do in Serbia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar