tisdag 2 oktober 2012

Efterlängtade kväll!

Ja, det är verkligen en efterlängtad kväll ikväll. Så som jag imorse bara önskade att kvällen skulle komma och nu är den äntligen här. Varför? Jo, för att min tenta är över! Det enda som gäller nu är att hålla tummarna så att jag klarar den. Huuu en sån jobbig och lång tenta det var, pennan glöd i princip av allt skrivande! Om en liten stund är Johannes färdig med lasagnen (men nu när jag är färdig med inlägget har vi t.o.m redan hunnit äta upp -uppladdningen av alla foton tog sådan tid)!

En kort uppdatering om de senaste dagarna kommer här:

Igår var Ellen & Adam på besök hos mig och Johannes igår. Guuuuud vad roligt det var att få se dem! Otroligt längesedan jag träffade Ellen, men ändå så kändes det som att det bara var några månader sedan, visst är det en skön känsla :) Så fina fina människor!

I helgen bowlade jag och Maria med Charlotte och hennes polare Marina. En alldeles spontan kväll, skoj och kul att det blev av. Inte ofta man bara kan bestämma något kort innan och faktiskt få det att funka! Synd dock att vår bana levde sitt egna liv och glömde få med alla käglor... Det var DÄRFÖR jag bara fick en strike och inte fler! ;)

Imorse ringde jag mormor, aka "Baba Mira" och pratade en stund. Hon lät pigg och glad, kul att prata med henne! Kan inte riktigt greppa att det är 35 grader varmt i Serbien och att det endast 11-12 grader här. Hur är det möjligt?! I Serbien är det alltså fortfarande sommar, riktig sommar dessutom, ingen svensk 20-graders sommar.

Vad mer finns att tillägga? Jag har ganska mycket träningsvärk i både mage och rumpmuskler och det känns så jädra gött.

Nu ska jag ta bort mina nagellacksrester och måla på en ny spännande färg :)

Eftersom jag är väldigt avundsjuk på vädret i Serbien kommer därför lite foton från i somras. Har dessvärre inte orkat redigera dem något, så här är Serbienresan - oredigerad!

Middag i gamla stan i Beograd.

Billigt, gött och levande musik - vad mer kan man begära?


Lite dans och öl på en "splav", hur ska man översätta.. Diskoflotte? Grym gammal fiskebåt!

I'm sooo happy to be here :) Bredare smile får man leta efter!

Middag kväll nr 2 i Beograd.

Här är vi och posar.

och här har vi Simon och Maria.

Det här påminner om ett kort som togs på mig och Johannes nyår 2007/2008. Vi har nästan samma pose som då!

Här var vi ute på en splav med narodna muzika! Bästa, mest nostalgiska, serbiska musiken ever :)

De tre systrarna.

Party..?

Paaaaaarteeeeeeyyyy...

....!!!!

Dagen efter bar det iväg mot Prokuplje!

Här har vi en pigg en.

Ett besök gjorde i Nis. Sååå varmt.


Magda kyler ned sig med en Guarana. Tur nog hade caféet en fläkt som sprutade regnmoln titt som tätt! Ungefär som
värmelampor här i Sverige, fast tvärtom.

Inga vapen tillåtna i banken?! What!

Restoran Sindjelic i Nis! Mmmm.


En kort utekväll i Nis. Magda var inte allt för nöjd med att vi åkte hem "tidigt". Men när man börja bli gammal...
Här ser hon dock väldigt glad ut! Kanske var då hon fortfarande trodde att vi skulle ut "ut". Hahaha!

Marko och Johannes har kul med ölkorkarna. (Ja, jag bad dem medverka på kortet, det ska inte alltid vara spontant!)

Men jag hade ÄNNU roligare med dem! Crrrazy.

Johannes och Simon hänger på den lokala puben/närbutiken.

Gött häng.


Märk alla backar med öl i bakgrunden.

Vi kunde ha sett gladare ut?

Vårt kusinbarn Veki!

Bata Miljan (bata = bror/kusin)

Magda och mamma chillar.

Vårt andra kusinbarn Miljana med mamma Natasa.

Mor och dotter.


När musiken drar igång dröjer det inte länge förran systrarna
drar upp armarna :D

Kusinbarn Vasa med mamma Sanja.

Maria och Anastasija.

En dunkel restaurang. Sista kvällen i Serbien, för den sommaren åtminstone!

Det ser nästan ut som att han nyper mig?

Min kille!
Tror bestämt att det finns fler foton, men det sparar jag till en annan gång.

Godkväll!

1 kommentar:

  1. Måste också lägga ut mina Serbien-foton... Kanske skulle starta en blogg? ;) Känner inte för att lägga ut de på Facebook egentligen.... Vi får se.

    SvaraRadera