lördag 9 februari 2013

Vad hände egentligen?

Det tänkte jag för mig själv när jag precis hade knappat in koden på kortapparaten inne på Pondus. Min tanke var, när jag åkte till Överby, att jag bara skulle köpa lite småsaker typ några billiga recycling-kassar på Clas Ohlson, munskölj och kanske en vas (för jag ville göra det lite helgfint hemma och köpa lite tulpaner till mig själv). Det jag istället köpte var två par überbilliga strumpor, en vit t-shirt (också überbillig, 99 kr), två Nike träningslinnen på rea (ja, det var en bra rea dessutom, endast 149 kr/st! Plus att t.o.m Johannes börjar tycka att mina träningslinnen börjar se slitna ut - och då är det illa).

Det tog inte slut där, nej nej. Så, när jag var på väg till Cervera för att köpa en vas såg jag att Pondus hade utförsäljning med 70 % rea på utvalda plagg. Jag skulle bara in och titta snabbt. Innan jag visstet ordet av hade jag tre par byxor under armen och var på väg in till omklädningsrummet. Visst, de blev ju inte så dyra trots allt. Ett par twist&tango-brallor för ca 200 kr är inte något man bara struntar i..? Nåväl, jag skulle välja mellan två par byxor, det tredje paret skulle oavsett rean bli ganska dyra så de fick gå bort, men jag kunde inte bestämma mig för vilken byxa av de andra två jag skulle välja! Vad gör man då? När man egentligen, innerst inne vet att man har sagt att man inte ska handla något men man kan bara inte låta bli när det är så bra rea och dessutom inte vad man ska köpa? Om man ska köpa ens? Då ringer man en av mina systrar. 

Om det är:

a) väldigt bra rea men jag är fortfarande lite osäker på om jag ska köpa, eller vad jag ska välja... Då ringer jag Maria. Jag kan väl påstå att hon är lite (lite mer än "lite") värre än jag när det kommer till shopping.

b) rea, men ändå inte så jättebra rea och jag har ställt in mig på något jag verkligen vill ha men är osäker på om jag borde eller inte... Då ringer jag Magda. Hon är värst av oss tre.

Med detta sagt menar jag alltså att om jag vill ha goda råd, eller snarare lätta på det dåliga samvetet, då ringer jag Maria eller Magda. Idag slutade det med att jag köpte båda byxorna för 450 kr :)

Så istället för att bli mer miljövänlig, få det helgfint hemma eller att vara fräsch i munnen så valde jag andra saker framför idag. Men till mitt eget försvar så var alla grejerna nödvändiga och billiga. Jag är en sån människa som tror att hon har många strumpor exempelvis, men i verkligheten är det bara hälften som är hålfria och för att inte tala om de strumpor som är utan "make"..!

Anyhow, det är mycket roligt som händer just nu. På onsdag ska vi se First Aid Kit, på fredag blir det rep med Vrat na Vrat i Bröten (spännande ställe, eller?) och dagen efter är det dags för bröllopsgig. 

Yeay! Nu fortsätter jag med lördagen.

1 kommentar:

  1. hej du going. Kul med shopping, speciellt när det är rea och man kan fynda så!! :D

    Kul med uppdateringen!!! Tummen upp!

    SvaraRadera